26 November 2016

Raikan Cuti Cara Thunbergia Biru (Blue Clock Vine)

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat bercuti kepada adik-adik dan selamat bekerja tanpa keriuhan suara anak didik kepada para guru dan warga sekolah semua.

Cuti panjang yang ada tentu sahaja menjadi ruang untuk menghela nafas setelah penat menangani segala hal yang berlaku saban hari. Apapun, bersyukur atas segala nikmat pemberian Yang Maha Esa, dan usah jemu menitip doa untuk kesejahteraan semua.

Bunga Thunbergia Biru @ Blue Clock Vine

Minggu ini bagi kami di LamanComelKami milik Si Thunbergia Biru. Dijemput ke halaman dengan bekalan satu kudup sahaja, kini ia megah mempamerkan bunga-bunga ungu kebiruannya sepanjang minggu. Semakin hari semakin jauh jangkauannya, semakin lebat juga bunganya menghiasi para.

Menunggu masa untuk berkembang

Pada awal minggu ini, bunga pertama berkembang disusuli dua kuntum bunga lagi pada hari berikutnya. Kembangnya silih berganti dan pada pagi ini kami lihat semakin meriah bagaikan merai cuti persekolahan. Mungkin ia sengaja memancing lebih waktu untuk dibelek dan diperhatikan oleh semua, kerana tentunya waktu cuti merupakan waktu terbaik untuk berlama-lamaan di sekitar halaman.

Gagah merambat para

Kembangnya silih berganti

Thunbergia Biru ini juga kami beli di Cameron Highlands semasa melawat taman bunga ros di sana. Kami agak kerap ke sana pada tahun ini disebabkan misi mencari tanaman memanjat sambil membawa seisi keluarga berhujung minggu di sana. Jarak di antara rumah kami ke kawasan tanah tinggi itu pula tidaklah berapa jauh, jadi ia merupakan tempat yang sesuai untuk berehat sambil menikmati cuaca yang sejuk.

Semoga semua penghuni halaman ini sentiasa subur dan menjadi salah satu sebab bagi kami untuk merenung keindahan ciptaan Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan